Sója



Obsah

Je vynikajícím zdrojem cenných bílkovin. Neobsahuje žádný lepek v receptech na přípravu pečiva je proto třeba používat ji pouze jako přídavek – obvykle se však přidává k mouce pšeničné. Sója je zásadotvorná a má vysoký obsah vitaminů B1 a B3, lecitinu, vápníku a hořčíku. Sójový lecitin působí jako emulgátor, tedy stejně jako lecitin obsažený ve vejcích. Přidáním 3-5 % sójové mouky do pečiva tak můžeme nahradit vejce a výrazně prodloužit jeho trvanlivost. Sójovou mouku hladkou můžeme též použít k zahuštění polévek a omáček.

Černá sója je sladké chuti, ovlivňuje slezinu a ledviny a je neutrální. Rozhýbává krev, vylučuje vítr, čistí horko, zvlhčuje. Je vhodná při nadýmání, onemocnění kůže při revmatu.

Žlutá sója je sladké chuti, ovlivňuje žaludek, slezinu a tlusté střevo. Její povaha neutrální až teplá. Zvlhčuje a detoxikuje, pomáhá při otocích a nechutenství. Neměla by se konzumovat ve velkém množství, protože pak by se v těle tvořilo vlhko a hlen.




Hodnocení článku

Diskuze

0 KOMENTÁŘŮ
Žena sedící na barové stoličce hledí do telefonu. Ilustrace
Do diskuze zatím nikdo nepřispěl. Buďte první kdo napíše komentář.
Vstoupit do komunity

Na podobné téma

Granátové jablko

Zobrazit Článek

Granátové jablko

Grapefruit

Zobrazit Článek

Grapefruit

Hroznové víno

Zobrazit Článek

Hroznové víno

Mohlo by vás zajímat

Jak užívat čínské bylinné směsi

Zobrazit Článek

Jak užívat čínské bylinné směsi

Pálení žáhy a reflux nás nemusí zbytečně trápit – 2. díl

Zobrazit Článek

Pálení žáhy a reflux nás nemusí zbytečně trápit – 2. díl
7 min

Čokoládová Quinoa s višněmi

Zobrazit Recept

Čokoládová Quinoa s višněmi
60 min